Recenze: Hero of Sparta - Skoro jako u Thermopyl

• Vydavatel: Gameloft
  • Vydáno: 3. listopadu 2008
  • Velikost: 86,8 MB
  • Lite verze: ANO
  • Cena: 0,79 euro
  • OS 3.0 kompatibilní: ANO (v 1.0.6)

O napsání této recenze jsem dlouho přemýšlel. Přece jen je tato hra již dlouho k dospozici na App Store a byla jednou z prvních kvalitní a drahých her na iPhone, takže již téměř každý ji zná. Nicméně po dlouhém váhání  jsem se přeci jen odhodlal a hru znovu rozehrál, jelikož již hra samotná si to zaslouží. Ještě předtím jsem však updatoval na verzi 1.0.6. od tohoto updatu jsem nic moc nečekal, přeci jen už nebylo co vylepšovat. Bral jsem tedy update jen jako update pro kompatibilitu s OS 3.0, jenže to byla chyba a hned Vám řeknu proč. Update totiž přináší pár nových vychytávek, které stojí za to. Jmenujme např. krev a nová komba. Je až s podivem, jakou novou atmosféru krev hře dodává, ale o tom až v recenzi.

Hru má na starosti studio gameloft. Musím říct, že ho mám opravdu rád. Poslední dobou totiž chrlí jednu pecku za druhou.

Již téměř před rokem, co hra vyšla nabízela skvělou zábavu a rozhodně by si zasloužila vysoké hodnocení. Pamatuji si, jak jsem ji tehdy dohrál téměř jedním dechem a říkal si, že se k ní jednou určitě vrátím. Ten den nedávno nastal. Za ten skoro rok hra prošla pár updaty, které ji dodaly tu správnou atmosféru. Updaty přinesly mnoho vylepšení, např. HD zvuk, stabilitu, OS 3.0 kompatibilitu, krev, nová komba atd.. Takže opravdu stojí za to, aby jste hru rozehrály znova.

Začínáme..

Po spuštění Vás stejně jako před rokem přivítá skvělé intro v HD rozlišení, ve kterém Váš hrdina bojuje s jedním z bossů hry. A stejně jako před rokem Vás intro zcela ohromí a správně naladí.

Pár obrázků ze skvělého intra.

Naladěn po výborném intru jsem se pustil do hry a musím říct, že již od první chvíle jsem se nestačil divit. Hra mě opět učarovala stejně tak jako téměř před rokem při jejím vydání. První level jsem "zhltnul" jako nic a zabíjel přitom nepřátele jak na běžícím páse. Nepřátelé se přitom rekrutují hlavně z Řecké mytologie, takže narazíte na nemrtvé, škorpiony, minotaury, větší minotaury, harpie, kentaury atd. Přitom na větší nepřátele můžete použít speciálního komba, které ho efektně dorazí a hlavně Vám přidá mnoho orbů, které potřebujete pro léčení se a na upgrade vybavení.

Jedno ze speciálních komb, kterým lze zabít větší nepřátele.

Jak jsem psal výše, za zabíjení nepřátel dostábáte červené, zelené a modré orby. Červené slouží pro upgrade Vašeho vybavení a zbraní, zelené slouží na léčení a konečně modré na doplnění vaší energie. Jakmile nasbíráte dostatek červených orbů, naplní se Vám červená "koule" u ukazatele zdraví a můžete si v menu hry upgradovat libovolnou zbraň. Upgradovat lze poškození zbraně, nebo tzv. speciální pohyby.

Grafika hry je na opravdu výborné úrovni a disponuje rozmanitým prostředím.

Po upgradu nejen že zbraň působí větší poškozní, ale také se mění její vzhled, což přispívá k lepší hratelnosti. Dalším RPG prvkem jsou tzv krystaly. Po nasbírání určitého počtu krystalů, které můžete najít na různých místech v každém levelu se Vám permanentně zvýší zdraví, nebo energie.

Zelené a modré krystaly Vám zvyšují energii a zdraví.

Co se ještě zbraní týče, těch je ve hře celkem pět (luk, meč a štít, velký meč, sekyra a dva meče) a k tomu ještě helma a plášť. Jak jsem již zmínil, každou zbraň lze upgradovat, takže můžete hrát hru pokaždé s jinou zbraní a zkoušet nová a nová komba. Hra tak dostává zcela nový náboj a jen tak Vás neomrzí.

A jak se to ovládá?

Velmi dobře. Ano, hra se ovládá velmi dobře. Ovládání je přesné a nikdy se mi nestalo, že by ovládání dělalo něco jiného než chci. Hru ovládáte podobně jako např. Assassins Creed, tedy směrovým joystickem a tlačítky pro skákání, krytí a mlácení.

Další kapitolou jsou boje s bossy na konci každého levelu. Ty jsou velmi nápadité a nepostrádají originalitu a napětí, přitom ale nejsou bůhvíjak přehnaně težké.

Boj s jedním z bosů, jemuž musíte nejprve uvěznit jeho ruce a pak ho dorazit.

A jak to vypadá??

Nutno říct, že hra vypadá opravdu skvěle. Nepřátelé nahání strach, bossové jsou gigantičtí a herní prostředí je opravdu rozmanité. Stejně jako grafika i  animace jsou skvělé. Zamrzí snad jen občasné škubnutí na iPhone 3G (3GS toto nedělal). Co se zvuku týká, tak ten je snad ještě lepší než grafika. HD zvuk je opravdu hlasitý a velmi kvalitní. Tato hra je rozhodně kandidátem na nejlépe vypadající hru na mobilní telefony za rok 2009.

Grafika je opravdu skvělá, všimněte si výborně zpracované vody na třetím obrázku.

Dobojováno..

Blížíme se ke konci recenze a mě nezbývá nic než jen smeknout před tvůrci hry a opět zvolat: "Bravo gameloft". Něco tak skvělého tu už dlouho nebylo a asi ani dlouho nebude. Za sebe samotného musím říct, že mě hra bavila více než např. Fallout 3 na PC. Nevím jestli je to tím, že je to hra na mobilní telefon a tak se od ní moc neočekává, nebo výbornou hudbou a skvělou grafikou, opravdu nevím. Jediné co však vím je, že mě hra chytla a dokud jsem ji znovu nedohrál tak nepustila.

Hodnocení: 5/5

Hře udělujeme speciální ocenění "zlaté jablko" za jednu z nejlepších akčních her na mobilní telefony.

Autor: Libor Novotný