Zkušenosti s reklamací iPhone u Telefonica O2

09.07.2009 08:47

K napsání tohoto článku mě inspirovaly různé příspěvky na forech o otřesém přístupu operátorů/servisů při reklamaci iPhone 3G. Bohužel jsem musel svůj iPhone reklamovat nedávno také, tak se tu s Vámi podělím o své zkušenosti.

Vše začalo asi takto. Dne 17.6. 2009 mi volal jeden kamarád. Zvednul jsem tedy iPhone, ale po pár minutách bylo jasné, že mě neslyší. Zprvu jsem tomu nepřikládal žádnou pozornost, protože tady nemáme nejlepší signál. Situace se ale opakovala o pár minut později s mojím otcem. Zkusil jsem tedy pár telefonátů a nikdo mě neslyšel.

Další den jsem zanesl svůj iPhone do O2 prodejny s tím, že mi nefunguje microfon. Reklamaci přijali a za poplatek 5000,-Kč mi nabídli zapůjčení náhradního iPhone s tím že Apple po nich chtěl původně 10000,-Kč, ale oni si účtují jen 5000,-Kč :-) Tohle jsem samozřejmě odmítl. Prodavač se mi ještě snažil podpultově za 1000,- Kč vnutit nějakou ošuntělou Nokii, ale to jsem také odmítl a odešel domů.

A pak začal týden bez iPhone, fakt hrůza. Zatím jsem používal starý SE k700i. Přečetl jsem hodně reakcí jak arogantně se operátoři, tedy spíš Britex (servis pro O2 a Vodafone) chovají. 

Z mé zkušenosti musím ale říct, že opak je pravdou. Za 7 dní jsem napsal do Britexu a ti mi sdělili, že mi telefon vyměnili. Za další dva dny jsem si šel pro nový iPhone 3G 8GB do O2. Celkově tedy oprava trvala nějakých 13 dní. Musím říct, že s žádnou arogancí jsem se naštěstí nesetkal.

Takže teď je otázka jestli jsem měl jen štěstí, nebo příspěvky na forech přehání? A co Vy, jaké máte zkušenosti s reklamacemi iPhone? Podělte se o ně v diskuzi.

Zpět

Diskusní téma: Zkušenosti s reklamací iPhone u Telefonica O2

Datum
Vložil
Titulek

Moj pribeh s reklamaciou - iPod touch

Mozno to niekho presvedci, ze kvalita Apple vyrobkov je mizerna a pristup predajcov Apple je vlazny. Tu je kopia odpovede a moj originalny mail, ktory som poslal na marketing@apple.cz, servis@apple.cz, recepce@apple.cz.

Vazeny pane Janico.


Pripad ktery popisujete, je presne ukazka toho, proc se dane produkty vyplaci zakoupit v Ceske Republice, nebot pote je zakaznik kryt zarukou dle ceskeho obcanskeho zakona. Jednoleta zaruka Apple je vseobecne kryti nad uroven bezne zaruky. Doporucim Vam obratit se na prodejce na Floride, jestli Vam jej nevymeni.


Jako distributor pro cesky trh nemame moznosti tyto pripady resit, pokud produkt neni zakoupen z nasi distribucni site.


Verim vsak, ze prodejce se k tomu postavi kladne a pripad pro Vas vyresi.


S pranim pekneho dne / Best Regards


Radek Salomon



Radek Salomon | Product Marketing Manager |  Apple Authorised Distributor | V Parku 2326/18, 148 00 Praha 4, Czech Republic | Tel. +420 284 000 711 | Fax +420 284 000 766


www.apple.cz | www.digitaluniverse.cz


P Czech Data Systems is keen to help save the trees by reducing paper usage. Please only print out this e-mail if absolutely necessary. Think before you print!


On 23.6.2009, at 11:03, Lubos Janica wrote:


Dobrý deň,
Píšem Vám všetkých, či sa ma dakto zo spoločnosti Apple, prípadne ich zástupci v ČR pokúsi presvedčiť o tom, že kvalita výrobkov Apple je vysoká, ale mi ponechajú môj názor, ktorý budem širiť ďalej po všetkých známych a fórach, že výrobky Apple krásne vyzeraju, sú funčné, avšak nedokážu vydržať ani celú záručnú dobu. Dokonca po výmene kus za kus nevydržia ani 3 mesiace. Zároveň som zvedavý, či dostanem reakciu na tento mail, alebo si firma Apple váži svojich zákazníkov, ako väčšina iných firiem a ani nedostanem reakciu na tento e-mail.

Rozpoviem Vám svoj príbeh:
29.4.2008 Som kúpil na Floride v USA iPod Touch 16GB v značkovom obchode (bol som na dovolenke a prečo si niečo nekúpiť a ušetriť pritom.) Výrobok fungoval perfektne, občas som ho musel resetnúť, ale to sa stáva. Robim v IT a viem, že napísať úplne bezchybný program nie je jednoduché. Dokonca si myslím, že je to nemožné.
Patália začala okolo 15.2. 2009, keď po zapnutí sa display rozsvietil, však neukazoval žiadny obraz. A to som mal týždeň pre dvojtýždňovou dovolenkou. Znamenalo to dať iPoda do autorizovaného servis-u (Český servis, Praha, Česká republika, dátum prijatia 16.2.2009) a byť na dovolenke bez neho. Aj keď spoločnosť Apple sleduje podľa výrobného čísla presný dátum predaja, tak pre záručnú opravu je nutné predložiť doklad o kúpe. Našťastie som si ho uschoval. Oprava trvá typicky 2 týždne a je vykonávana výmenou kus za kus.
Po dovolenke 13.3.2009 som si iPod vyzdvihol. Na moje prekvapenie originálne slúchadlá hrali veľmi ticho. Povedal som si, že aj tak mi veľmi nevyhovujú a s inými slúchadlami to pracuje OK, ktoré mi dokonca vyhovujú omnoho viac, tak som to nechal plávať a začal som s iPodom používať slúchadlá KOSS, ktoré neboli lacné a majú doživotnú záruku.
Možno po mesiaci, po dvoch som začal mať problémy so slúchadlami a začal mi vypadávať zvuk v ľavom slúchadle. Pripisoval som to slúchadlám a dolámanému káblu pri konektore. Typická závada slúchadiel. Nejaký čas som s tým žil, vzhľadom na to, že používam iPod hlavne na počúvanie PodCastov, ktoré sú vyriešené fakt perfektne.
20.6.2009 som mal cestu do obchodu, kde som kúpil "pokazené" slúchadlá a tak som ich tam dal reklamovať. Doma som si požičal slúchadlá od manželky a zistil som, že trpia podobnou závadou, nefunguje jedno slúchadlo. Poňal som podozrenie, že chyba možno nie je v slúchadlách ale v samotnom iPode. Pripojenie 3. slúchadiel, ktoré používam so stolným počítačom a určite fungujú, potvrdili moje podozrenie. Chyba nebola v sluchátkach, ale v iPode. Dnes, keď Vám píšem tento mail, je 23.6.2009 a teda presne 3 mesiace a 10 dní po záručnej oprave VÝMENOU za nový kus, ktorý je mechanicky pokazený. Žiaľ záručná doba na originálny výrobok skončila 29.4.2009 a záručná doba na opravu 13.3.2009, čo mi v podstate potvrdili, keď som volal do autorizovaného servisu, ako aj www stránka https://selfsolve.apple.com/GetWarranty.do

Takže mám niekoľko možností:
-Dať výrobok do servisu, kde mi za 300Kč a prípadne nejaké drobné spravia diagnostiku a potom mi povedia koľko to bude stáť a čo je zlé (je to konektor na slúchadlá, pri posune konektoru občas hrajú obe slúchadlá, to viem aj ja)
-Používať výrobok ako mno prehrávač a pekný pristroj na hry, čítanie mailov, browsovanie a chváliť firmu Apple
-Prestať ho používať, a už viac NIKDY nekúpiť výrobok APPLE, lebo kvalita ich výrobkov je pochybná a to isté doporučiť aj ostatným známym a prípadne aj neznámym pri všetkých diskusiách pod recenziami výrobkov, teda ak nechcú vaše výrobky každého pol roka, či rok nosiť do servisu.

Záleží len na firme Apple, Inc a prípadne ich obchodným zástupcom ČR, aké bude moje rozhodnutie.

S pozdravom

Ing. Ľuboš Janica

Datum
Vložil
Titulek

Re: Moj pribeh s reklamaciou - iPod touch

Jestli to není spíš tím kdo ten iPod ovládá... Jinak to, že Vám tady neopraví výrobek zakoupený v USA je celkem jasný...

Datum
Vložil
Titulek

Re: Re: Moj pribeh s reklamaciou - iPod touch

1) Kto to ovlada, to necham na posudenie ostatnych, ktory ma poznaju osobne.
2) Ako sa ukazuje, niekto pise odpoved bez poriadneho precitania prispevku. Vyrobok firmy Apple zakupeny v USA nie je problem vyreklamovat a nechat opravit v CR nie je problem. Zarucne doby su vsak podla krajiny, kde bol vyrobok zakupeny, pripadne sa pouziva pojem tzv. medzinarodna zaruka (maju to aj ine firmy, nielen Apple, byva vacsinou 1 rok).

Vyhledávání

© 2009 Všechna práva vyhrazena.